PROGRAMACIÓN ESPECIAL 6º SCIENCE

NATURAL SCIENCE - 5th LEVEL
WEEK FROM JUNE THE 15th TO 19th

Queridos alumnos,

¡Hemos llegamos al final!

Ha llegado el momento de despedirse...
  Han sido meses muy duros y difíciles. Hemos intentado no perder el ánimo ni la ilusión por aprender y seguir trabajando. Durante este trimestre "raro" hemos tenido que encontrar caminos distintos para aprender, para enseñar, otras maneras de llegar a emocionarnos y motivarnos... además, estoy segura de que también hemos descubierto debilidades y fortalezas en nosotros mismos. Esto, sin duda nos ha hecho más fuertes.

  Muchas gracias por vuestro esfuerzo y vuestro apoyo. Espero que paséis un buen verano. Os lo merecéis. 

Nos vemos en septiembre.


NATURAL SCIENCE - 5th LEVEL
WEEK FROM JUNE THE 8th TO 12th


Hello students!!
We are finishing the course! This week we are going to continue reviewing the nutrition function. In this ocassion you have to do this activity, (click on ACTIVITY 1):

ACTIVITY 1 FOOD AND NUTRITION

Ya estamos terminando el curso. Esta  semana seguimos repasando la función de nutrición en los humanos. En esta ocasión tenéis que realizar una actividad. Se trata de una ficha interactiva sobre alimentación y los diferentes tipos de nutrientes. Para completarla debéis ver los vídeos que vienen en la ficha y que os darán pistas para realizarla correctamente. (Debéis hacer click donde pone CLICK HERE para ver el vídeo). Podéis utilizar el diccionario para consultar el significado de las palabras que no conozcáis y podéis también contactar conmigo.

Estoy a vuestra disposición para resolver cualquier posible duda o sugerencia.
Mucho ánimo campeones.
Feliz semana.


NATURAL SCIENCE - 5th LEVEL
WEEK FROM JUNE THE 1st TO 5th


Hello students!
June is getting started... sun, ice-creams and swimming pool! But now we have to work a little.
This week we are going to review the nutrition function in humans and we are going to focus on a healthy diet and other healthy habits.

Esta semana repasaremos la función de nutrición en los seres humanos y no centraremos en la dieta sana y otros hábitos saludables.
Este es el plan de trabajo para esta semana:
  • Pon atención al siguiente vídeo y responde a las preguntas:


Responde a estas preguntas en castellano:
1. ¿Qué es la dieta?
2. ¿Cómo debe ser una dieta saludable?
3. ¿Debemos seguir todos las misma dieta? ¿Por qué?
4. Escribe algunas recomendaciones generales.

  • Pon atención a los siguientes vídeos y dibuja una pirámide de los alimentos incluyendo la información sobre los nutrientes.






Remember the different types of nutrientes and their functions. You have to add this information to your picture of the Food Pyramid


(Este es un ejemplo)


Carbohydrates: Energy giving food.(Alimentos de los que obtenemos energía)
Vitamins and minerals: keep the body healthy and fight diseases. (Mantienen el cuerpo sano y luchan contra las enfermedades)
Proteins: body building and repairing.(Construyen y reparan nuestro cuerpo)
Fats: slow energy giving food. (Alimentos que nos proporcionan energía muy lentamente)
Water: keeping body clean and hydrous and help in digestion.(Mantiene el cuerpo limpio e hidratado y ayuda en la digestión)

Recordad los diferentes tipos de nutrientes y sus funciones. Tenéis que añadir a vuestra pirámide la información en inglés sobre los nutrientes que os he dejado arriba.(solo lo que está en inglés)


Como siempre, estoy a vuestra disposición para atender cualquier duda o sugerencia.
Un abrazo enorme y feliz semana.



NATURAL SCIENCE - 5Tth LEVEL
WEEK FROM MAY 25th TO 29th


Here we are again!

This week we are going to review the interaction function in humans. It is important to review your notes in your notebook and watch the videos from the presentation before doing the activities.

Esta semana vamos a repasar la función de relación en los humanos. Es importante que reviséis vuestros apuntes en el cuaderno y que veáis los vídeos de la presentación antes de realizar las actividades.

Click on the title to see the presentation and access to the online activities.




Las actividades son interactivas y yo podré ver vuestro trabajo. No olvidéis poner vuestro nombre y enviarme las fichas interactivas desde la aplicación. (maria.iluminada@hotmail.com)

Estoy a vuestra disposición para cualquier duda o sugerencia.



NATURAL SCIENCE - 5th LEVEL
WEEK FROM MAY 18th TO 22 nd


Hello students!

I hope you all are fine.
This week we are going to review contents related to the HUMAN BODY. We start with bones, joints and muscles. you have to complete some exercises online. To solve the activity you have to review your notes on your science notebook. Read your notes and then solve the activities online.

Click on the title to find the activity  HUMAN BODY

Don't be hurry! Take your time to do things in a right way.

If you need any help, please let me know.

Kisses.



NATURAL SCIENCE - 5th LEVEL
WEEK FROM MAY 11th TO 15 th


Here we are one more week!

This is the last we talk about plant. This week we touch the end with the interaction and reproduction of plants.

In this occasion, you don't have to copy the presentation. you only have to do the activities I suggest at the end of the presentation. So Click on the tittle to start.


Activity 1: Clasifica las partes de los órganos masculinos y los órganos femeninos de la flor en una tabla.
Activity 2: Copia el diagrama de las partes de la flor y nombre sus partes en inglés.
Activity 3: Relaciona y escribe las oraciones de forma correcta.
Activity 4: Responde a las preguntas con la información obtenida de la presentación y de los vídeos que has visto.

Remember I can help you if you need it.

See you next week.


NATURAL SCIENCE - 5TH LEVEL
WEEK FROM MAY 3rd TO 8th



Hello dear students!!

May is here and now we can enjoy our walkings outside.

Os animo que, ahora que podemos salir a pasear, os fijéis en las plantas que os podáis encontrar en vuestro camino y observéis su tallo, sus hojas, si tiene flores o no... Podéis explicarle a quien vaya con vosotros todo lo que estáis aprendiendo sobre las plantas. Seguro que se sorprende por las cosas que contáis y ambos tenéis una conversación agradable.

Esta semana no vamos a trabajar nada nuevo. Os propongo estas actividades para repasar y afianzar lo que hemos visto hasta ahora de las plantas. Solo tenéis que pinchar en el título:


Encontraréis algunas preguntas sobre las plantas. Analizar vuestro resultado para ver cuánto estáis aprendiendo y si necesitáis repasar mejor o, si por el contrario, estáis alcanzando casi el nivel de experto.
También encontraréis algunas actividades interactivas. Al hacerlas, yo también podre ver vuestros resultados.

No dudéis en consultarme si lo necesitáis. Estamos a vuestra disposición.

Un abrazo enorme para todos.



NATURAL SCIENCE - 5TH LEVEL
WEEK FROM APRIL 27th TO 30th



Here we are again one more time!

I hope you and your families are fine.

This week we are going to find out about plant nutrition. I suggest to wath the video presentation all the times you need.

At the end of the video presentation you have to copy the information and do the activities on your notebook. Also, youu can find some interesting videos in Spanish about plants and photosyntesis.


Click on this link to find all you need for this week:


                                            PLANT NUTRITION





Please, contact to me if you need any help.


Come on!!  You can do it!!











NATURAL SCIENCE - 5TH LEVEL
WEEK FROM APRIL 20th TO 24th


Hello Students!

One week less to reach the end...

This week we are going to see the different parts of plants. You can see the video presentation here:





Don't forget to copy the information and do the activities at the end of the presentation.

I am preparing some games to review the concepts we are working on.

Hugs.

NATURAL SCIENCE  -  5TH LEVEL
WEEK FROM APRIL 14th TO 17th


Here we are again!!

I was looking forward to back again and know about you💗

Did you try to enter into joinmyquiz.com to answer the questions about the human body? Come on!!!

You can do it... Don't forget to enter the code 012947 to start the game. Enjoy!!

After Easter holidays we must continue working and learning fun facts about living things. Now we will find out more about PLANTS.

It is not a new topic...You have been learning about plants previously, so it is going to be easy.

This week all you have to do is:

1. Watch this video paying a lot of attention.





2. Write a Title: PLANTS on a new page on your notebook and copy the information from the video presentation.
3. Copy the diagram of a plant cell. You can find it in the video presentation.
4. Do the two activities at the end of the video presentation.
5. Solve this question: ¿Por qué las plantas carnívoras, si son capaces de producir su propio alimento, se alimentan también de insectos?


Please, let me know about your work by e-mail or by Whatsapp.


SCIENCE 5TH LEVEL. SEMANA DEL 30 DE MARZO AL 3 DE ABRIL


Hello my students!!

Last week before Easter! 
Here you are a link to access to some questions about the human body:

All you have to do is visiting joinmyquiz.com and use this code 012947


You can do the test whenever you want. PRACTICE AND ENJOY!

HAPPY EASTER!!




SEMANA DEL 23 AL 27 DE MARZO

Dear students:

Here we are again!


 El último día de clase estuvimos terminando el sistema circulatorio y estuvimos hablando sobre el corazón y de su funcionamiento.

Algunos de vosotros no terminasteis de copiar los apuntes que puse en la pizarra. (Dijimos que os dejaría tiempo para terminar en la siguiente sesión pero ya no hemos tenido oportunidad…) Por favor comprobad si tenéis los apuntes sobre la circulación menor y la circulación mayor y sobre los movimientos del corazón, (Sístole y diástole).

Os dejo aquí los apuntes para que, quien los necesite, pueda terminar de copiarlos:

We can find two different pathways in our circulatory system:
·       PULMONARY CIRCULATION: It is a short loop (circuito) from the heart to the lungs and back again to the heart.
·       SYSTEMIC CIRCULATION: carries blood from the heart to all the other parts of the body and back again to the heart.
One complete heartbeat (latido) in made up of two phases:
·       1st.- SYSTOLE: this is when the ventricles contract and pump blood into the aorta and pulmonary arteries.
·       2nd.- DIASTOLE: this is when the atrioventricular valves open and the ventricules relax. This allow the ventricles to fill with blood from the atria(aurículas) and get ready for the next heartbeat.

Aquí  tenéis unos vídeos para que recordéis lo que hemos dicho en clase sobre este sistema.

THIS WEEK you have to complete a concept map about the systems we have been learning about during the course.

But FIRST you must finish your notes about the circulatory system.

You have to copy this model and complete it in your notebook.


Necesito que me enviéis una foto de vuestro esquema una vez que esté terminado. Esta es mi dirección de correo electrónico:
maria.iluminada@hotmail.com
¿Qué tal las actividades que os propuse sobre el aparato excretor?
Si alguien ha tenido alguna dificultad puede escribirme a mi correo electrónico.
Podéis preguntarme, enviarme fotos de vuestros cuadernos… lo que necesitéis.

¡Mucho ánimo chicos!  ¡Lo estáis haciendo muy bien!
Esto acabará pronto y volveremos con las pilas cargadas.
Un beso enorme a todos.





SEMANA DEL 16 AL 18 DE MARZO
Hello dear students!

You must stay at home during a few days... but you are not on holidays!

So it is important to continue working and learning.

During this first week you have to perform some activities related to the Excretory System.

The first thing you need to do is writing a title on your Science notebook: The Urinary System. And  stick the diagram about the urinay system I gave you in class. Here you can find a picture.


At the next page in your notebook you have to copy this information and perform the activities you can find at the end.

THE EXCRETORY SYSTEM

The excretory system is made up of the urinary system and the sweat glands.
  • The urinary system consists of the kidneys, ureters, bladder and the urethra
  • The purpose of the urinary system is to eliminate waste from the body and clean our blood.
  • Kidneys are the responsible for the formation of urine, (pee), and the regulation of water balance in the body.
  • Ureters transport urine from the kidneys to the bladder.
  • Urinary bladder is a reservoir that holds the urine until it is expelled from the body.
  • Urethra transports urine out of the body.
  • It is important not to hold or pee for a longer period as it might cause certain complications.

Activity 1
Copy the text of this presentation in your notebook next to the diagram I gave you in class. Use different colours and underline the important words.

Activity 2
Look for the red words in a dictionary and copy their meanings in your notebook.

Activity 3
To finish the activites of the week, you must watch this video and write in Spanish a short summary explaining how the urinary system works.



Next week you could find new activities... See you soon!